Privacy en AVG bij personele kwesties

12 september 2024 – online

In een dagdeel op de hoogte van de juridische kaders en praktisch handvatten

De cursus in het kort

In personele kwestie gaat vaak niet als eerste de aandacht uit naar vragen over privacy en de AVG. Toch zijn er regelmatig vragen op dat terrein bij allerlei soorten personele aangelegenheden. Wat mag er wel en niet in een personeelsdossier opgenomen worden? Hoe zit het met overdracht van personeelsdossiers? Hoe moet omgegaan worden met gegevens van en over zieke medewerkers? In hoeverre mag de werkgever internet- en e-mailgebruik controleren? Mogen gesprekken opgenomen worden? Mag gebruik worden gemaakt van tracking- of locatiegegevens van dienstauto’s? Wat is de rol van de OR op dit terrein? In een dagdeel wordt u op de hoogte gebracht van de juridische kaders voor deze kwesties maar ook over de vraag hoe praktisch daarmee omgegaan kan worden.

8.7

deelnemers
waardering

Voor wie?

De cursus kent maximaal 20 deelnemers en is geschikt voor HRM-medewerkers, HRM-businesspartners, arbeidsjuristen en P&O-adviseurs.

Meer weten?

Heeft u vragen over deze cursus of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact op met Opleidingscoördinator Manuela Dieters via 088 – 579 000 1 of per email academie@capra.nl. Ook kunt u het formulier onderaan deze pagina gebruiken.

Praktische details

Duur en deelnemers

De cursus wordt op 12 september 2024 online gegeven via Teams en duurt van 09.00 tot 12.00 uur.

Docent

De cursus wordt verzorgd door een zeer ervaren advocaat, Marien Korevaar (Capra Advocaten ‘s-Hertogenbosch).

Kosten

De kosten bedragen € 375,– (over dit bedrag is geen BTW verschuldigd).

Wat weet u na het volgen van deze cursus?

In de cursus gaan we in op de juridische kaders rondom Privacy en AVG bij personele kwesties en kijken we hoe u als deelnemer daar praktisch mee om kan gaan.

We behandelen de juridische kaders voor privacykwesties bij personeelszaken en kijken wat wel en niet mag worden opgeslagen in een personeelsdossier.

Aan bod komt ook welke gegevens over zieke medewerkers mogen worden gevraagd en geregistreerd en hoe lang gegevens in personeelsdossiers bewaard mogen/moeten worden.

Verder komen ook vragen aan bod als:

  • Wat is de rol van de Autoriteit Persoonsgegevens ?
  • Welke gegevens moeten worden overgedragen worden bij een overgang van medewerkers naar een andere werkgever, vanwege een overdracht van taken (Overgang van Onderneming)?
  • In welke mate en wanneer mag de werkgever internet- en e-mailgebruik controleren?
  • Mag de werkgever gesprekken met medewerkers opnemen? Mogen werknemers gesprekken opnemen?
  • Wat mag u doen met tracking- of locatiegegevens van dienstauto’s?
  • Wanneer moet de OR ingeschakeld worden en wat is dan de rol van de OR?

“De vele praktische punten voor deelnemers die aan bod komen maakt de cursus waardevol.”

Marien Korevaar is docent van de cursus en werkzaam sinds 2001 als advocaat bij Capra Advocaten op onze vestiging in Zwolle.

Deelnemers waarderen onze cursussen
met een 8,7

HR-adviseur
“De docenten hebben een erg prettige wijze van cursus geven.”

Juridisch adviseur
“Docenten zorgen voor goede kennisoverdracht en mogelijkheid tot inbreng van cursisten”

Jurist
“Duidelijk, overzichtelijk, goede balans tussen details en hoofdlijnen”

Heeft u vragen over deze cursus?

Heeft u vragen over de cursus, neemt u dan contact op met Opleidingscoördinator Manuela Dieters via 088 – 579 000 1 of per e-mail academie@capra.nl. U kunt ook het formulier hieronder gebruiken en dan nemen wij contact met u op.

    • Persoonsgegevens

      Aanhef ManVrouw

      Adresgegevens

      Factuuradres (invullen indien afwijkend)

      Op de cursussen van de Capra Academie zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

      De nieuwste cursussen en artikelen van Capra Advocaten per mail ontvangen?

      Capra Concreet : Arbeidsverhoudingen bij de overheid
      Capra Concreet : Arbeidsverhoudingen in het onderwijs
      Capra Concreet : Arbeidsverhoudingen in de zorg

       

      Wanneer u zich via de website hebt opgegeven voor een cursus ontvangt u onmiddellijk via de mail een bevestiging van uw inschrijving. Ontvangt u geen mail, dan is uw inschrijving niet bij ons aangekomen. In die situatie vragen wij u een mail te sturen naar academie@capra.nl. Wij nemen dan telefonisch contact met u op. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met onze opleidingscoördinator.

      Velden met een * zijn noodzakelijk voor een goede verwerking van het formulier

    Capra Academie
    Bastion Vught 1
    5211 CZ ‘s-Hertogenbosch
    Telefoon 088 – 579 000 1
    academie@capra.nl

    De Capra Academie is onderdeel
    van Capra Advocaten

    De Capra Academie is geregistreerd
    bij het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs (CRBKO)

    Onze opleidingen voldoen aan de kwaliteitscode
    en zijn daarom vrijgesteld van btw.